fredag 29. januar 2010

AVATAR- gir selvmordstanker


Alle kan forstå at filmer kan få oss til å drømme oss bort fra hverdagslige gjøremål, spesielt når det er kaldt og mørkt utendørs. Likevel har noen «Avatar»-fans svært vanskelig for å separere fakta fra fiksjon.

Flere internettforum har nemlig blitt overøst med poster av kinogjengere som sliter med depresjon, og til og med selvmordstanker, fordi de ikke har mulighet til å besøke filmens utopisk romvesenverden Pandora i virkeligheten.

En mann fortalte dette; "Da jeg stod opp denne morgenen etter å ha sett «Avatar» for første gang så verden grå ut. Det føles bare så meningsløst ut. Jeg ser fortsatt ingen grunn til å fortsette å gjøre ting i det hele tatt. Jeg lever i en døende verdene"...

- Jeg ble ikke deprimert selv. Faktisk gjorde filmen meg glad, men jeg kan forstå hvorfor den gjør folk deprimerte. Filmen var så vakker og den viste noe vi ikke har her på Jorda. Jeg tror folk så at vi kunne ha levd i en helt annen verden og det førte til at de ble deprimerte.

Hva føler dere etter dere har sett AVATAR???

3 kommentarer:

Juca sa...

Hey! Jeg har ikke sett avatar enda, skal nok det en dag. Er ikke så keen på kino for tiden :) Eller rettere sagt, har ikke tid til det når jeg har barna. Men har lest og hørt om det med avatar og selvmordstanker.

Kjem du til DM? Håper det, da sees vi der! :D

Vero sa...

Hei Juca!!
Nei jeg kommer ikke til DM, pga har ikke barnevakt...
Du får møte Bjarte allefall!! hehe

Klem

Anonym sa...

Hei, jeg har sett Avatar 2 ganger og er forelsket i filmen men har aldri følt meg forandret etter filmen. vet det er jo bare film. Men det er sant det som du sier når det finnes folk som ikke kan skilles uvirkelighet og virkelighet verden.. Det er trist at noen lever i egen verden...Og sliter med å lever i denne verden.

masse klemmer fra Jewelle :)