tirsdag 2. desember 2008

En utfordring.....

Jeg har fått en utfordring av Monica......


Slike jeg forstår det skal jeg skrive 7 ting om meg selv… og så skal jeg videre sende utfordringa til 7 andre som det hadde vært kjekt å få vite litt mer om..

1: Jeg er eldst av 3 søsken, nestemann er 8 år yngre, sistemann er 10 år yngre enn meg.
Vi har fremdeles veldig god kontakt med hverandre. De overnatte ofte hos meg.


2: Jeg ble født i Ålesund, bodde i Fosnavåg nesten 7 år. Måtte flytte til Bergen pga begynne på nye skole. Mamma og pappa flyttet også fra Fosnavåg til et nytt liv i Bergen. Jeg gikk på skole i Bergen i nesten hele liv før da jeg fylte 20-21 år, gikk jeg på Universitet i Oslo. Nå holder jeg på en utdanning i Bergen, på Nla..

3: Da jeg fylte 15 år ble jeg trukket ut til landslag for kvinne i volleyball, spilte sammen med dem i 2 år. Da jeg var 16 år ble jeg med på døves OL i København. Der spilte vi 6 kamper, spilte mot USA, Japan, Sveits, Finnland, Østerrike, og to til land som jeg husker ikke... Vi vant 3 kamp og tapte 3 kamp. Ikke så verst for meg som nybegynner!! Vi alle sammen sluttet på landslaget etter OL, alle var visst lei av volleyball... Og dessuten var jeg med på ungdsomslandslag. Var med på nordiskmesterskap i Sverige, og VI VANT GULL!!!! (ÅÅÅ jeg som savner volleyball idag)........



4: Jeg reiste til utlandet ofte sammen med skoleelever. Skole avslutning på ungdsomskole reiste vi til Italia, Roma. Der fikk vi sett masse gamle kultur, som feks colosseum.... På Videregående skole reise vi til Frankrike, Angers og Paris. Der fikk vi sett vingården, eiffeltårnet, gruven/grotten, triumfbrua, notre dame kirke. Jeg var også med på speider, vi reiste til Sveits på fjelltur i Alpene. Der stod vi på ski i en uke.. det var en herlig uke for oss.. Ellers reiste jeg ofte til syden om sommeren. Jeg elsker å reise til utlandet, ønsker å oppleve alle verdens deler.....



5: I løpet av 20 årene skjedde det veldig mye, funnet meg en mann, ble forlovet, giftet meg, flyttet til ny hus, ny bil og fikk en verdens skjønnest jente..... Håper at det vil skje mer positivt med meg fremover...

6: Jeg har alltid vært glad i dyr, har hatt katter i hele mitt liv. Nå har vi en svart/hvitt hann katt som heter Willy...Da jeg var liten hadde jeg en fugl, han heter Oskar, han bodde hos oss i et år, og stakk av pga vinduet var åpent. Da mistet jeg ham(tror jeg bryr meg ikke så mye om det, men tror at pappa tok det mer tungt enn meg)... Fisk hadde jeg også... Men katter var mest trofast kjærledyr for meg.


7: Tilslutt ville jeg fortelle dere at jeg er glad i blomster, spesielt orkider og liker godt å scrappe.


OG da var det det å sende denne utfordringa videre….

-Julianna

- Maren

- Kathrine
- Gro Marie

- Cecilie

Lykke til alle sammen;)



2 kommentarer:

~♥~ Monica S sa...

Heiiii!! du he jammen reist en del!! misunnelig!

No må du komme innom igjen.. har noe til deg!!

Monica

~♥~ Monica S sa...

Hei igjen!

Har en til til deg!! Husk å plukke med deg begge to!!!!
Håper dere har det fint!!

Monica