tirsdag 28. august 2007

ISLAND

ISLANDTUREN
22-27 August 2007


Den blå lagune
flott å se på, nydelig blå farge som himmelen!!
Skyggen av Christina og megDen blå lagune med masse lava rundt
Fornøyde Vero og den blå lagune
Vi var på restaurant Perlan,
den går rundt selv i ca 2 timer, flott å se solnedgang fra Perlan

Vi badet i den blå lagune i 3 timer
Den er litt grønn, pga hvert 4 eller 5 år forandret den seg til grønn pga mineral fra vulkan
Fornøyde Christina!!
Sand til den blå lagune er egentlig svart... Merkelig???

På bakgrunn ser dere damp som varme opp vannet, fra 37 grader til 50 grader
Vi kunne kjenne varme fra dampen, når jorden er akiv så stiger temperatur veldig høyt(AUAU)En del av Islandske landskap
Den var vulkan før

På Island regner det mye,
men hvert 15 min kommer solen,
derfor ser vi regnebue ofte

Nydelig foss
Her ser dere to jordens plate som lagde sprekk mellom to fjell

Drivhus, der vokser det mange frukt tre, som feks banantre. stilig!!

Det var en stort opplevdelse å reise til Island, fikk sett masse som ikke finnes her i Norge.

Jeg vil anbefale dere å reise til Island!!




6 kommentarer:

Julianna sa...

Hei!
Ser ut som du og Christina har hatt en flott tur!!

Har lyst å reise til Island en dag ja. Ble nå mer fristet til det etter å ha sett bildene dine ;)
Hehe.

Håper vi sees snart. Sees vi 3.nov?

Klem!

Anonym sa...

Hei Vero! Jeg har vært Island tildigere. Det var flott opplevelser som ikke har i Norge. Tok masse bilder. Morsomt å lese og så bilder som kjente igjen jeg var der faktisk.
Kari:)

Anonym sa...

Jøss, stilig..
Mine foreldre har nylig vært i Island også. for litt over en uke siden. De har vært der to gange og synes det var utrolig flotte.

Så fikk du lov å bade i blå l. likevel el?? mhm..

Anonym sa...

Ja jeg fikk lov å bade i den blå lagune. Den blå lagune inneholder masse salt som sjø. Så det er ikke farlig for gravide folk å bade der!!PUH... hehe Jeg så en del gravide kvinner der.

-Vero-

christine sa...

Hei.
Bildene dine vekket opp minnene mine. var der for flere år siden. Tror jeg var rundt 9-10 år gammel. Helt utrolig at det ikke har endret seg så mye..
Kan tenke meg å reise til Island igjen. sukk.. heldig du

klem

Anonym sa...

Hei!
Neimen så herlig det så ut:) Har kjempe lyst å reise dit sjøl, hvem vet, kanskje gjør eg det snart.. hehe..
Klem fra Kathrine