fredag 27. juli 2007

SYROS

Det er på tide at jeg skriver litt om sydentur.

På turen til Syros var jævla for meg, pga jeg fikk migrene og var kvalm hele veien. Reisen tok oss over 20 timer, altså reiste vi med tog til Gardermoen, så ventet der i 8 timer før vi kan ta fly til Mykonos(et øy i Hellas) deretter tok vi buss til byggen og tok båt(to timer) til Syros, tilslutt buss til hotellet.


Jeg måtte spyr 2 ganger i Gardermoen for å føle meg bedre (dere gravide folk/vært gravid før forstår meg sikkert!) hehe
Men resten av turen var jeg topp i form og suget solen!


Vi bodde på en leilighethotell i 6 dager så flyttet til en annen hotell over gata, siste hotellet var bedre standard.


Syros er veldig liten øy med masse gresk kultur og mange små sandstrand, få turister.


Det tok oss bare 10 min med buss til hovedstad, der hadde de mange små butikker og restauranter. Folk på Syros tok det veldig med ro, alt mulig skal være god tid! Som feks da vi skulle betale for maten, måtte vi vente i ca 45 min på regning, huff!!
Ellers badet vi hverdag og sett en del av øya.
En dag leide vi to små bil, og kjørte rundt Syros. Badet i mange forskjellige strand...
Ellers var turen veldig rolig og koselig!!


Her er noe bilder fra Syros.


Vi var oppe på fjellet og tok bilder av hovedstadetHer er den andre hotellet, luksust ikke sant???

Rådhuset og torget i hovedstadPommesfrites er den eneste mat jeg har spist hverdag, pga mat var litt dårlig derJeg tok desverre ganske lite bilder fra syden, pga min søster tok de fleste bilder. Dersom dere vil vite mer fra Syros, så bare spørre meg!

Sees folkens!!

3 kommentarer:

Julianna sa...

Heihei!
Velkommen til blogspot til deg!!
Fine bilder fra syden. Så ut som dere koste bra nede!

Gleder meg til dere kommer på besøk neste uke ;) Vi seees.
KLEM

Ina sa...

Holla.. dere hadde det fint ser jeg, heldig dere som var u syros:) vil i syden jeg å.:) haff..:) Lykke til videre med svangerskapet. klem fra oss.
Fått meg blogspot jeg å., htto:// dessina80.blogspot.com:)

Unknown sa...

Fine bilder!:)Så ut som dere har hatt en herlig tur.Selv om det bare ble pomfri på deg :P
Kos dere videre! Og god tur te Larvik te helga!:)