tirsdag 2. mars 2010

Trendyklær til småbarn

Barneklær som dette, rocks, djevel hode osv passer rett og slett ikke til barn.
Jeg føler at jeg ser slike overalt i butikker, hva har skjedd med markedet idag???
Ser ut som de som lager slike, vil bare selge og tjener penger. For min del tror jeg at de kommer ikke til å selge mye hvis de selger slik barneklær med skjeletthode og sånn..
'


Dette klær bør de selge mer av.. Selge mer sparkebukser, søt genser og søt farge- altså babyrosa, babyblå, babygul, babygrønn. Bodyer er butikker ganske flinke, det finnes massevis av søte bodyer- heldigvis!!
Er åpent for søt figurene som disneyfigur.
Føler at det er vanskeligere å kjøpe barneklær idag enn for 10 år siden. De på butikker selger mye trend klær til barn, som ten-årings klær til små barn. (kort skjørt, kort t-skjorte, og barn skal "vise sin hud på mage", osv..)
Slik klær er jeg egentlig imot i..
Håper virkelig at markedet vil innse at vi liker ikke sånn og forandret på det!!!
Hva synes dere om det????

5 kommentarer:

Gro Marie sa...

Eg syns faktisk at pønke/rock/pop-stil er tøffe, men de e vanskelig å få tak i synes eg. Eg ser bare disney overalt :P

Eg skal strikke sokker med hodeskall-motiv til meg og Storm etterhvert, slik at mor og sønn mathcer!

Vero sa...

Det er din mening om det.- hodeskall er ikke min type.

Barnklær fra str 98- oppover er vanskelig å handle inn, pga de fleste klær er fjortis.. Passer ikke for barn på 2 år..

Ang disney figurer hos jenter er det veldig få. Det meste selger er Hello Kitty- den er jeg dritt lei av.
Skulle ønsket at de selger mer av disney figurer- feks minni, dolly, ole brumm, (ser at det selger mye av ole brumm hos gutteklær)men få hos jenteklær.

Jeg er VELDIG glad for at nøstebarn finnes, da kan jeg kjøpe masse søte ullklær istedenfor!!! hehe....

Lykke til med strikking av hodeskall-motiv sokker, Gro marie!!!

Anonym sa...

Hei.

Må si meg enig med deg, Vero. Syns ikke noe særlig om hodeskalle eller lignende på barneklær. Men det fins noe unntaker da :)

Tristian har feks monsterbukse som bestemoren hans har strikka, og der er det hodeskalle på rumpa. Det er greit, syns jeg.

Men jeg sponser ikke sånt til mine barn nei.

Og enig ang jenteklær, nå i vår moderne tid kler barna som oss voksne. Noen ganger kan det se søtt ut mens andre ganger kan det gå langt over streken. Alt spiller på sex, uansett alder. Og det er vi som foreldre må ta stopp!

La barn få være barn og se SØTE ut, ikke sexy og utfordrende.

Ps. er enig - møkklei av hello kitty! Hihi :)

Klem fra Julianna

Anine sa...

Er helt enig i at det er stygt med dødningshoder, skjelett-motiver osv hos barn!! Jeg skjønner ikke vitsen med sånt. Greit at alle har forskjellige smak, ikke alle synes det er fint med babyrosa, babyblå osv. Men dødningshoder, skjelett osv skremmende symboler er direkte stygt.

Ang. korte skjørter hos jenter, det er lett å ha strømpebukser og tights under, for å unngå at mye hud syns. Synes det er viktig med blandet utvalg slik at foreldre kan kjøpe etter sin smak. Feks jeg er ikke så glad i disney-figurer på klær, så er glad for at det er få av dem, hehe.

Polarn O Pyret har mange tøffe klær til både jenter og gutter. Nettbutikker omkring har også mye bra utvalg slik at man kan finne etter sin smak.

NEI til dødningshoder på klær hos barn!

Anonym sa...

Eg liker ikje hodeskall el någe sånn.Ikkje noe for småbarn synest eg.
Liker mest någe søte og normale:)

Folk er forskjell til forskjell:)

Hello Kitty ha datter mine lite av.

Janne