mandag 17. september 2007

Nå er jeg....

.....i uke 27......

Tiden flyr, og det er på tide at jeg oppdatere bloggen!
Jeg begynte å tenke gjennom hvor langt jeg er på vei, WOW nå har det gått 27 uker, bare 13 uker igjen til terminen.

Fra 27 uker og 0 dager til 27 uker og 6 dager av svangerskapet.Vekt: 1000 g CRL: 23,5 cm Full lengde: 32 cm

OM BARNET
Fosteret er i begynnelsen av denne uken 25 uker gammelt. Denne uken åpner gjerne fosteret øynene for første gang, men det ser ikke særlig godt. Nyfødte barns syn er heller ikke særlig godt utviklet, og de er nærsynte. Hørselen er mye bedre enn tidligere, så fortsett å prate og synge for fosteret! Lydene vrenges nok noe av fostervannet, og fosteret har gjerne vernix i ørene også.
Nå samles nytt fett under huden hele tiden, slik at huden blir mindre gjennomsiktig og rynkete. Hjertelyden kan høres i stetoskop, og enkelte vil kunne høre det lille hjertet slå ved å legge øret mot magen.(desverre kan jeg ikke høre det, snufs)
jeg begynner å merke at fosteret har fått tydeligere søvnmønster, og vil kunne kjenne igjen aktive og rolige perioder på omtrent samme tidspunkt fra dag til dag.

Jeg har begynt å handle inn babyutstyr, nesten alt er på plass, haha.. men en del utstyr som må kjøpes i løpet av 13 uker.
Vært på kontroll hos jordmor begynnelsen av september mnd. Alt var fint. Både urin og blodtrykk. Og hun hørte hjerteslag av babyen, og nurket hadde både høy og lav hjerteslag pga han/hun sover, hehe... ellers har nurket det helt topp, og sparker ganske mye!


I de siste tid var jeg ganske opptatt med jobbing, og har jobbet hver eneste helg i 6 uker..
Helt utslit dame nå jeg! men de fleste helger framover har jeg fri, så skal nyter det hardt!!!!!!
Ellers er det ikke noe spesielt nytt her i Bergen!

Snakkes folkens!!

0 kommentarer: